A kutatásról

A kutatás célja, hogy megreformálja a hazai online kiskereskedelem kutatási módszertanát, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy elsősorban maguknak a kereskedőknek teremtsen értéket.

Ennek a logikának köszönhetően, a résztvevők adataikért cserébe nem egy általános összefoglalót kapnak, hanem konkrét, terület-specifikus tanulmányt. Ezek az anyagok, azon túl, hogy bemutatják a trendeket, ismertetik a terület jelenlegi helyzetét online és offline kereskedelem vonatkozásában, vázolják a fejlődési irányokat és konkrét javaslatokat is megfogalmaznak a célok eléréséhez.

Egy piaci alapokra helyezett, a szakma minden szereplője számára hasznos és naprakész kutatási anyagot kívánunk elkészíteni, melynél a célcsoport-meghatározásakor e szegmensek kellő mintanagyságú lefedése és mélyelemzése az elsődleges cél. Ez azonban a gyakorlatban az eddigiektől számos tényezőben eltérő kutatási megközelítést igényel.

A megvalósításról
  • A teljes e-kereskedelem vizsgálata helyett az egyes szektorokra helyezzük a fókuszt;
  • összesen négy, negyedévente eltérő témákat vizsgáló, rövid kérdőívvel történik a felmérés;
  • egyszerű és gyorsan megválaszolható kérdéseket készítünk;
  • minden válaszadó a saját szektorára vonatkozó, teljes tanulmányt ingyenesen megkapja minden negyedévben;
  • minden egyéb szektor tanulmánya és a negyedévek teljes, átfogó anyagai webáruházak számára kedvezményesen hozzáférhetőek.
A vizsgált területek

A KSH által a kiskereskedelmi forgalom mérésére használt termékkategória rendszerrel összhangban, összesen 45 féle különálló termékkategóriát alkalmazunk az OKI kutatás során, melyeket együttesen 15 db különböző szektorba* soroltunk. Ebből a 15 szektorból 6 szektor képviselőinek vizsgálatával indítottuk el a kutatássorozatot:

Szépség – Egészség Egészség, wellnessSzépségápolás, kozmetikumok
Műszaki cikk Háztartási gépek, fehéráruSzórakoztató elektronikaMobiltelefonok

Okos eszközök és tartozékok

Számítástechnika Számítástechnika
Otthon, kert LakberendezésLakásfelszerelésBarkács és kert
Játék és kultúra Játék, ajándékKönyv, újság, magazinAudiovizuális termékek

(film, zene CD-DVD)

Ruházat, sport, divat, kiegészítők Ruházat, sportruházatÓra, ékszerSportszerek, sporteszközök

*Szektor (vagy más néven szegmens) jelentése: egy, vagy több, egymáshoz jellegében hasonlító kiskereskedelmi termékkategória együttese.

Az adatkezelésről

A kutatássorozatban partnerünk az Árukereső.hu.
Az együttműködés keretében a GKI Digital végzi a kérdőívek összeállítását, és a beérkező adatok kezelését. Az Adatvédelmi Törvényt figyelemben tartva az Árukereső.hu birtokába nem jut semmilyen egyedi adat, ellenben biztosítjuk, hogy a kutatásban részt vevő, értékelhető választ adó Partnereink számára a kutatási eredmények az Árukereső.hu saját B2B felületén, a Partner Portálon keresztül is elérhetővé válnak.

A kérdőív kitöltéséről

A negyedéves felmérésekben érintett webáruházak, a GKI Digital által e-mailben megküldött egyedi azonosító linken keresztül érhetik el a felmérést. Ez tartalmazza az adott negyedév tematikáját és a kitöltés mikéntjét is. Kérdőívet csak az egyedi azonosítóval ellátott meghívót kapó webáruház tud kitölteni, mindössze egy alkalommal.

A felmérésekben jelenleg 1200 webáruház vesz részt.

Ütemterv

Az érintett szektorokba tartozó webáruházak képviselőinek minden negyedév első hónapjának első vagy második hetében küldünk kérdőívet.

A soron következő felmérés 2016 júliusában indul. (OKI 2016/III.)

A kitöltésre két hét áll majd Partnereink rendelkezésére.

A negyedéves kutatási ciklusok végén elérhetővé válik minden aktuális szektor-tanulmány, melyekből a válaszadók a saját területükre vonatkozó példányt ingyenesen letölthetik az Árukereső Partner Portálján keresztül, illetve kérhetik a tanulmányok kiadvány formátumú, postai kézbesítését is. Utóbbira vonatkozó igényt minden esetben a kérdőív elején kell jelezni.

Csatlakozz!

Amennyiben webáruházad fő profilja a “Vizsgált területek” menüpontban meghatározott hat szektor valamelyikébe tartozik, és oldalad az Árukereső.hu partnere, úgy a kutatásban való részvételhez látogass el a Partner Portálra, és kattints az “Online Kiskereskedelmi Index” menüpont jobb felső részén található „Részt veszek” gombra!

Amennyiben nem rendelkezel Árukereső.hu profillal, vagy csatlakozási igényed közvetlenül felénk kívánod jelezni, kérjük írj erre az email címre: survey@gkidigital.hu

Kérdések

Kérdés esetén forduljon bizalommal tanácsadóinkhoz az info@gkidigital.hu címen!

A kidolgozott kutatási módszertan új perspektívát nyit a hazai e-kereskedők számára, mivel a résztvevők olyan szektorra szabott, friss kutatási anyagok birtokába juthatnak, amelyek ténylegesen segíthetik a munkájukat, a szakma és a közvélemény pedig bepillantást nyer az online kiskereskedelem kiemelt területeinek helyzetébe.

Madar Norbert

üzletágvezető, GKI Digital

Ezzel az együttműködéssel – saját, az oldalainkon véghezvitt fejlesztéseinkhez hasonlóan – a hazai e-kereskedelem fejlődésének elősegítése a célunk. Terveink szerint olyan, a piacon egyedülálló, gyakorlatban jól hasznosítható információkkal tudunk majd szolgálni a kutatás résztvevőinek, amelyek révén lehetőségük nyílik szolgáltatásuk fejlesztésére, valamint üzleti- és marketingstratégiájuk átgondolására.

Rácz Csaba

ügyvezető, Árukereső.hu

A kutatás támogatója:

Nézz bele a negyedéves összefoglalókba!

OKI hírek